• Bewindvoerder
  • Visie
  • Taken
  • Wat is
  • Voor wie
  • Hoe lang
  • Kosten
  • Wat is
  • Voor wie
  • Varianten
  • Hoe lang
  • Intake
  • Rechtbank
  • Start bewind
  • Uitvoering bewind/stabilisering budget
  • Beëindiging beschermingsbewind

Intake

  • Via hulpverlenende instantie
  • Mail
  • Telefoon

Na aanmelding bij Solidus nemen wij binnen een week contact op met de hulpverlener en/of aanmelder voor een kennismakingsgesprek. Per mail bevestigen wij deze afspraak en sturen wij tevens documenten mee die ingevuld/ aangeleverd moeten worden bij het kennismakingsgesprek.

Kennismakingsgesprek

  • Vindt plaats bij de cliënt thuis en hulpverlener is bij voorkeur aanwezig, indien gewenst kan kennismaking ook plaatsvinden op kantoor of op locatie hulpverlenende instantie
  • Aanvrager geeft in eigen bewoording aan waarom hij/zij hulp nodig heeft
  • Bepalen noodzaak bewindvoering 
  • Eventueel in ontvangst nemen van het ingevulde intakeformulier


Aan de hand van deze gegevens en het luisteren naar het persoonlijke verhaal proberen wij meer inzicht en duidelijkheid te krijgen in de financiële situatie en de oorzaken die ten grondslag liggen aan de problemen. Wij bespreken samen met betrokkene en hulpverlener wat beschermingsbewind inhoudt en ook de consequenties voor de cliënt.

Indien er noodzaak tot onderbewindstelling blijkt, dan laten wij de volgende documenten achter:

  • Checklist (opsomming van documenten die aangeleverd moeten worden)
  • Cliëntverklaring Solidus
  • Verzoekschrift onderbewindstelling Rechtbank en akkoordverklaring(en)
  • Klachtenreglement Solidus


Daarnaast verzoeken wij de aanvrager zijn of haar motivatie voor onderbewindstelling in een brief gericht aan de rechtbank onder woorden te brengen. Dit vragen wij tevens van de hulpverlener met eventueel een medische verklaring als bijlage.

Na het kennismakingsgesprek vindt er contact plaats met cliënt en hulpverlener:
is onderbewindstelling nog steeds wenselijk?  Zo ja, verzoeken wij de resterende documenten, inclusief de motivaties van aanvrager en hulpverlener na te sturen.

Wij maken op basis van aangeleverde documenten een budgetoverzicht en vergelijken deze met het aangeleverde budgetoverzicht van de cliënt.
Vragen die centraal staan:

  • Zijn de inkomsten stabiel?
  • Is het budget sluitend?
  • Bestaat er ruimte in het budget?
  • Wat is de hoogte van het toekomstige leefgeld?


Dit alles wordt besproken met de aanvrager en wordt het verzoekschrift voor de onderbewindstelling gereed gemaakt om te versturen.

Telefonisch Spreekuur Cliënten

Maandag t/m donderdag 10.00 - 12.00

 

Contact:

M: info@solidusbi.nl

T: 013-7370013

 

Postadres:

Postbus 201
5050 AE  Goirle

 

Bezoekadres:

Tilburgseweg 16c
5051 AH Goirle

 

 

Openingstijden

Maandag

9:00 - 16:00

Dinsdag

9:00 - 16:00

Woensdag

9:00 - 16:00

Donderdag

9:00 - 16:00

Vrijdag

gesloten

Zaterdag

gesloten

Zondag

gesloten

 

Lid van Branchevereniging

Aangesloten branchevereniging

 

Mijn OnView - cliënten login

OnView

 

Hoe werkt mijn OnView

 

Gesloten

25-12 en 26-12-2024 (Kerstmis)

31-12-2024 (Oudejaarsdag)

01-01-2025 (Nieuwjaarsdag)

03-03-2025 (Carnaval)

21-04-2025 (Paasmaandag)

27-04-2025 (Koningsdag)

05-05-2025 (Bevrijdingsdag)

29-05-2025 (Hemelvaartsdag)

09-06-2025 (Pinkstermaandag)

25-12 en 26-12-2025 (Kerstmis) 

31-12-2025 (Oudejaarsdag)

01-01-2025 (Nieuwjaarsdag)

 

Aangepaste openingstijden

(Maan- t/m donderdag: 09.00 - 14.00)

Kerstvakantie   (21-12-2024 t/m 05-01-2025)

Voorjaarsvakantie   (01-03 t/m 08-03-2025)

Carnaval   (04-03-2025)

Meivakantie   (26-04 t/m 04-05-2025)

Zomervakantie   (05-07 t/m 17-08-2025)

Herfstvakantie (11-10 t/m 19-10-2025)

Kerstvakantie   (20-12-2025 t/m 04-01-2026)

 

 

 

Copyright 2025 - Solidus
Inloggen | Design by Adviesbureau Fons Smits